Współpraca recenzencka i reklamowa

Starannie dobieramy wydawane przez nas tytuły i z radością dzielimy się naszymi literackimi odkryciami z czytelnikami i krytykami. Jesteśmy zawsze otwarci na współpracę ze wszystkimi, którzy dzielą z nami pasję do książek, więc jeśli jesteś dziennikarzem lub dziennikarką, blogerem lub blogerką, prowadzisz podcast lub inny ciekawy projekt związany z literaturą i nasze publikacje przykuły Twoją uwagę – zapraszamy do kontaktu!

Współpracę z szeroko pojętymi mediami opieramy na kilku filarach:

1. Dobre pióro – cenimy dobrze napisane i ciekawe teksty, subiektywne i przemyślane spojrzenie na książki i światy kreowane przez pisarzy. Pisząc do nas, pamiętaj by dołączyć link do swojego bloga, konta na Instagramie, podcastu itp. Napisz jakie książki Cię interesują, które z naszych tytułów zwróciły twoją uwagę. Ciekawi nas, kto pisze o naszych książkach, a wiedząc więcej i Twoich literackich gustach, łatwiej będzie nam również polecić dobrą lekturę w przyszłości.

2. Przejrzystość – nigdy w żaden sposób nie ingerujemy w ocenę naszych publikacji, z radością przyjmujemy słowa uznania i bierzemy sobie do serca konstruktywną krytykę. Jeśli egzemplarz książki został wysłany w ramach współpracy barterowej lub odpłatnej, prosimy by oznaczać tego rodzaju współpracę w publikowanych postach i treściach. Sami jesteśmy zagorzałymi czytelnikami, śledzimy wpisy ulubionych dziennikarzy i blogerów i korzystamy z ich rekomendacji. Jesteśmy zdania, że teksty o książkach powinny powstawać z myślą o czytelnikach, nie wydawcach i każdy odbiorca powinien wiedzieć, czy dana recenzja jest efektem współpracy, czy powstała całkowicie niezależnie.

3. Poszanowanie dla czasu – zdajemy sobie sprawę, że w świecie mediów i blogosferze stosy książek do przeczytania potrafią niebezpiecznie się piętrzyć. Zależy nam, by nasze książki były czytane, nie kartkowane i by lektura ta dawała przyjemność, dlatego też nie narzucamy nigdy nierealistycznych terminów publikacji. Miesiąc od otrzymania książki jest w zupełności wystarczający, a jeśli potrzebujesz tego czasu więcej, by powstał dobry tekst – śmiało o tym powiedz.

4. Dzielenie się – zawsze doceniamy, jeśli fragment Waszej opinii (wraz z linkiem do całości tekstu) pojawi się w recenzji książki na naszej stronie, na związanych z książkami portalach (takich jak Lubimy Czytać), czy największych sklepach (np. Empik). Zależy nam, by docierać do jak najszerszego grona czytelników, a kto wie, może dzięki temu nowe osoby dowiedzą się nie tylko czegoś, o konkretnej książce, ale i z chęcią przeczytają Twoje teksty o innych tytułach i zostaną na dłużej.

5. Czytelnicy – nie wierzymy w żadne sztywne granice pięciuset czy tysiąca czytelników, po których „warto” wysłać egzemplarz. Sposób pisania o książkach i ich prezentacji, zaangażowanie odbiorców i pasja są dla nas dużo ważniejsze. Równocześnie jednak chcemy móc zapoznać się z poprzednimi publikacjami, tematyką recenzowanych książek i stylem pisania, co przy dopiero założonych profilach i projektach jest niestety niemożliwe. Za takich debiutantów trzymamy zawsze kciuki i pozostajemy otwarci na współpracę w przyszłości.

Jeśli podzielasz nasze spojrzenie na zasady współpracy i czujesz pasję do dobrej literatury - zapraszamy do kontaktu!

Email: promocja@noir.pl